Scrolltop arrow icon
CZ
CZ flag icon
Mobile close icon
CTA background
Objednejte si bezplatnou zkušební lekci bez závazků
Book the best English lessons for your child
VYZKOUŠET ZDARMA TRY FOR FREE
Sdílet
X share icon
04.10.2022
Time icon 7 min

Proč je důležité učit se anglicky s rodilými mluvčími?

Obsah

Učení angličtiny představuje nezbytnou součást celkového rozvoje dítěte a jedná se o jednu z prvních mimoškolních vzdělávacích aktivit. Existuje celá řada metod a technik, jak se učit cizí jazyk. Jaký je však nejlepší způsob, jak dosáhnout plynulosti na úrovni rodilého mluvčího? Průzkumy se shodují, že jednou z nejvíce studovaných a vědecky ověřených metod je jazykové ponoření čili jazyková imerze.

Ponoření se do jazyka je forma učení, která nahlíží na studenty „ponořené“ do cílového jazyka a pomáhá jim do něj přirozeně proniknout díky všemu, co je obklopuje.

Možná vás napadne, jak se ponořit do cizího jazyka, aniž neodcestovat do země, kde se daným jazykem hovoří. I když by to ve studiu jistě pomohlo, ale není třeba se nutně někam přesouvat, aby student žádaného efektu dosáhl.

Existují různé metody, jak zorganizovat zážitek „plného ponoření“ i během lekcí angličtiny u vás doma: od jazykových hodin, které probíhají výlučně v angličtině, až po CLIL (Content and Language Integrated Learning) čili obsahově a jazykově integrované učení, co kombinuje výuku cizího jazyka s jinými školními předměty.

Online anglická škola Novakid vyvinula metodiku zaměřenou na rozvoj mluvních dovedností dětí v angličtině, proto všechny lekce vedou výhradně rodilí mluvčí, kteří nemluví rodným jazykem dítěte. Takovým způsobem poskytujeme úplnou jazykovou imerzi uzpůsobenou speciálně pro malé studenty a studentky.

 

Are you a parent and want to share your experience?
Reach out to tell your story.

Dlouhodobé výhody metody výuky ponoření se do jazyka pro děti

Jaké jsou tedy výhody ponoření a jak ovlivňuje proces učení? Podívejme se blíže na čtyři z nich.

 

Mozky mladých studentů jsou ideální pro jazykové ponoření

Děti jsou perfektními kandidáty pro imerzní vzdělávání, protože jsou jejich mozky mnohem flexibilnější než mozky dospělých. 

Výzkumný tým Harvardské univerzity provedl rozsáhlý experiment na tři čtvrtě milionu anglicky mluvících lidí. Na základě těchto informací vědci vyvinuli modely, které by mohly předpovědět, jak dlouho může trvat, než se člověk naučí plynně anglicky, a jaký je nejlepší věk, kdy začít.

Podle jejich zjištění má kritické období pro osvojování druhého jazyka formu plošiny, po níž následuje neustálý pokles. K tomuto poklesu dochází po věku 18 let. 

Aby se student mohl plně zdokonalit v cizím jazyce, měl by začít ideálně před 10. rokem věku metodou úplného ponoření. 

Jak je známo, dětský mozek „nasává informace jako houba“, a proto je pro něj snazší pochytit zvuky, slovní zásobu a gramatická pravidla naprosto přirozeně ze svého okolí. 

Dosažení dvou cílů současně: CLIL jako řešení pro osvojení jazyka a učení dalších předmětů

Existují různé typy již výše zmíněné metody CLIL, které se liší – od pouze jedné lekce týdně až po téměř 50 % učebního plánu. Tato metoda má řadu výhod pro studenty cizího jazyka, protože se neučí jen jazyk, ale také v něm získávají nové znalosti. Musí tedy naslouchat vysvětlování pojmů, vytvářet vazby se svým rodným jazykem a přemýšlet o tématech a diskutovat o nich. To vede k tomu, že děti začínají v novém jazyce i přemýšlet.

Novakid aplikuje metodu CLIL v kurzu Virtual Explorer. Ten obsahuje desítky tématických VR výletů na nejúžasnější místa na světě i do vesmíru. Během lekcí děti společně s učitelem objevují báječné zajímavosti a vše s ním probírají v angličtině.

Jazykové ponoření je zkratkou k dalším jazykům

Pro děti, které se stanou bilingvními díky imerznímu vzdělávání, je snazší naučit se další jazyky než pro jejich monolingvní vrstevníky. Přestože se zdá logické, že rozvoj schopnosti naučit se druhý jazyk lze aplikovat na třetí a čtvrtý jazyk, bylo vědecky prokázáno, že existují také určité viditelné rozdíly ve vzorcích mozkové aktivity mezi bilingvními a monolingvními jedinci.

Když jsou naše mozkové struktury vystaveny různým událostem, mohou generovat malá napětí nazývaná potenciály související s událostmi, které můžeme vidět coby vrcholy na záznamech mozkové aktivity. Jedním z takových potenciálů souvisejících s událostmi je P600, jenž je spojený se zpracováním jazyka u rodilých mluvčích jazyků. 

V roce 2017 Georgetown University Medical Centre provedlo pokus, který ukázal, jak bilingvní mozky vykazovaly vrchol P600 již na konci prvního dne studia nového jazyka. Monolingvní jedinci začali takovou aktivitu vykazovat až na konci týdne.

 

Spolehlivý způsob, jak získat nové přátele!

Děti dělají úžasné pokroky nejen ve své jazykové plynulosti, ale projevují také vyšší toleranci, kulturní citlivost a otevřenost vůči světu.

Prostřednictvím jazykového ponoření jsou studenti neustále vystaveni kultuře cílového jazyka a zvykají si na realitu, co se může i výrazně odlišovat od jejich vlastní. 

Jestliže není možné zajistit bezprostřední kontakt s rodilým mluvčím jiného jazyka, imerzní programy stále poskytují nepřetržitý kulturní kontext, který studenta motivuje k dalšímu zkoumání a porozumění alternativních způsobů života a pomáhá mu být součástí multikulturní komunity. Imerzní programy nejsou tedy jen způsob, jak zlepšit své jazykové znalosti, dávají nám mnohem víc: rozvíjí mozek, vylepšují měkké dovednosti, představují bránu do jiných komunit – v podstatě vše, co potřebujeme, abychom se stali skutečnými globálním občany budoucnosti.

Zajímalo vás dnešní téma článku? Budeme rádi, když se podělíte o své názory v sekci komentářů. A nezapomeňte Novakid následovat na sociálních sítích Instagram nebo Facebook.

Lektoři a lektorky angličtiny v Novakid

Všichni učitelé a učitelky angličtiny v Novakid jsou výhradně rodilí mluvčí, pocházejí například z Velké Británie, USA, Irska, Jihoafrické republiky či Filipín. 

Požadavky na učitelé angličtiny v online škole angličtiny Novakid

Výběr lektorů anglického jazyka je proces, který probíhá na několika úrovních.

Uchazeči musí splňovat následující požadavky:

  • Znalost anglického jazyka minimálně na úrovni C1.
  • Vysokoškolské vzdělání, ideálně v oboru učitelství či jazyků.
  • Lektorská praxe s dětskými studenty.
  • Osobnostní kvality.

Při výběru lektorů se klade obrovský důraz na jejich osobnost, vztah k profesi a dětem. Emoční inteligence hraje obrovskou roli. 

Jaké jsou vaše zkušenosti s různými druhy studia anglického jazyka?

A nezapomeňte sledovat sociální sítě Novakid. Kromě novinek ve světě výuky angličtiny můžete také hrát o senzační ceny, promokódy nebo bezplatné lekce.

Rate this post

Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka je chráněna reCAPTCHA a platí Zásady ochrany osobních údajů a Podmínky služeb společnosti Google

Mohlo by se vám líbit
Novakid pro rodiče
Vyberte jazyk
Down arrow icon
Argentina Brazil Chile Czech Republic Denmark Finland France Germany Global English Global العربية Greece Hungary India Indonesia Israel Italy Japan Malaysia Netherlands Norway Poland Portugal Romania Russia Slovakia South Korea Spain Sweden Turkey
Cookie icon
Používáme cookies, aby pro Vás bylo používání našich webových stránek pohodlnější. Návštěvou webu souhlasíte s ukládáním cookies ve Vašem prohlížeči. Návštěvou webu souhlasíte s ukládáním cookies ve Vašem prohlížeči.