Kontaktujte mě

Angličtina pro předškoláky a starší děti

Rodiče volí angličtinu pro děti především jako rozšiřující kurz, který zlepšuje paměť, pozornost a představivost.
Children
Video

Prioritou jsou hry

Ať už je cílem učitele memorování nových slovíček nebo výuka gramatiky, vše je dítěti předkládáno formou hry. Dítě by mělo angličtinu vnímat jako něco, bez čeho se žádná hra neobejde. Hodiny by měly být založeny na principu hry, kdy žák získává cenné hvězdičky za to, že pozorně poslouchá a plní učitelovy pokyny.

Banner

Učitel je pro dítě celý svět!

Učitel je pro dítě mnohem víc než jen zdroj vědomostí. Učitel určuje pravidla hry a dítě je buď přijme, nebo nikoliv.

Na učiteli závisí, zda si žák angličtinu oblíbí, nebo ne. Pro děti, které se angličtinu teprve začínají učit, může být první lekce klíčová, a učitel musí v dítěti zanechat pozitivní dojmy.

Forma hry a učitel, se kterým je dítě ochotno si hrát, jsou dva určující faktory v hodinách angličtiny pro předškoláky a starší děti. A co samotný proces?

Všechno jde, když se chce!

Stejně jako dospělí, i děti mají paměť. Vše, co děti nedokážou vyjádřit slovy, se snaží vyjádřit mimikou a gesty. Často vyskakují, mávají rukama, otáčejí hlavou – zkrátka se snaží dospělým sdělit, co potřebují.

Totéž se děje, když se předškolní děti učí anglicky. Učení říkanek, čísel a písniček s malými žáky, při němž učitel používá řeč těla, působí na děti následujícím způsobem:

  • Zapojují se všechny typy paměti.
  • Rytmus řeči a rýmy pomáhají při zapamatování delších textů.
  • Výrazy obličeje a gesta vyjadřují význam slov, který se stává jasným i bez překladu.
  • Texty obsahují běžné hovorové vazby. Když si je dítě zapamatuje, stanou se z nich jazykové vzorce. V budoucnu je žák přenese do podobných situací v reálné komunikaci.
  • Díky veselé hudbě je lekce pestřejší a zábavnější.

Ale co s přístupem „podívat se a dotknout se“?

Děti potřebují pestré vizuální pomůcky s jasnými barvami a krásnými obrázky, kterých se mohou dotýkat. Naši učitelé používají při výuce hračky. Učitelé si s nimi povídají, vtipkují a používají je, aby malým žáčkům ukázali, co znamenají. Aktivní interakce je čtvrtým faktorem úspěšné hodiny s dětmi.

Děti si často berou do hodin své oblíbené hračky. Učitelé je využívají při hře a zapojují tak dítě do procesu učení. Tento přístup funguje i u stydlivých dětí.

Banner

    A v neposlední řadě

    Během aktivní interakce se všechny faktory spojují v jeden celek – výuku angličtiny pro děti. V průběhu lekce s předškoláky má dítě tři typy aktivit: pohybové (aktivní hry, tanec), ústní a kreativní. Při výuce angličtiny s předškoláky i staršími dětmi jsou zásadní následující věci:

  • Učitel, který dokáže upoutat pozornost dítěte a získat si jeho důvěru již od první hodiny.
  • Využití hry jako hlavní činnosti u dětí předškolního věku.
  • Výrazné a zapamatovatelné vizuální pomůcky.
  • Aktivní interakce, díky níž je dítě plně zapojeno do výuky.